Napjaim New York Cityben

New York az én szemszögemből!!! ... ahogy én megélem a várost!

Naptár

július 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Chelsea, High Line, 14th Union, Broadway....

2009.11.30. 04:23 | szophie | 1 komment

Ma a város újabb részének felfedezésére indultam. Chealeabe kezdtem, megnéztem a Meatpacking District elnevezésű városrészt (orientációként: ahol Samantha lakott :) ), végigsétáltam a High Line-on, majd 14th Union Square, karácsonyi vásár, Broadway, Times Square. Jó kis 6 órás túra volt.

A High Line egy használaton kívüli magasvasút, amit beültettek növényekkel (vagyis olyan mintha magától ellepte volna a gaz). 6 utcán keresztül lehet kb 3 emelet magasan zöldövezetben sétálni, üldögélni, napozni, kávézni. 20 utcán keresztül lehet majd ha teljesen elkészül. Eszméletlen jó! Na szóval, pont ott kaptam Londonból telefonhívást - és egy szabad nyugágyat - így kellemes negyed órát töltöttem csacsogva a kényelmes fa nyugágyban. A csajok mellettem röhögtek, amikor lefotóztam magam miközben telefonáltam... de kellett Londonnak a bizonyíték :) (facebook) Tényleg eszméletlen jó, teljesen más szemszögből láthahtó a város. Egy rész egy épülő épület alatt megy át, majd egy másik egy 5 sávos út felett halad át... 

Meatbacking District a húsfeldolgó része a városnak. Ma is megmaradt annak, de emellett az egyik felkapottabb kerület, tele szuper bárokkal, kávézókkal - látszólag és állítólag. A High Line is itt kezdődik. Egyszerre modern a hely, de ugyanakkor meghagyták a lepukkant feelinget - a kiírások rozsdásodnak, a raktárok előtt megy a pakolás. Ilyet még sehol nem láttam. Azt hiszem ezt a részt igen jól meg fogom ismerni. 

Chelsea nekem kicsit európai, lehet pont ezért nagyon tetszett. Sok kis kávézó, kis helyes boltok. Fiatalok mindenhol. Az egyik mini lakberendezési boltnak a tulaja francia volt, minden második szava francia volt, és az akcentusa... :)

Majd a 14. utcánál megnéztem a karácsonyi vásárt. Nagyon megörültem amikor megláttam a Glühwein feliratott, majd egy pillanatra nem értettem, hogy miért van odaírva, hogy non-alcoholic... a hidegben vagy legalább karácsonykor tehetnének kivételt, hogy lehessen az utcán inni!!!! Forralt bor.... hmmmm, na az mennyira fog hiányozni. 

Haza Broadwayon keresztül. Gondoltam veszek az esti Hamletre jegyet, de ma pont nem játszák. Kedden vagy csütörtökön még próbálkozom, mert Jude Law már csak a héten játsza Hamlettet... Asszem ezt nem kéne kihagyni. Ki jön velem? Amúgy meglepő, hogy mennyi ismert név játszik most Broadway-on. Pl. Catherine Zeta-Jones, Julia Stiles, Bill Pullman... és hát Jude Law... Ha sikerül jegyet vennem (Bátyám biztos megérti, ha nem kap karácsonyi ajándékot, hanem helyette én kulturálódom...)  beszámolok!

Képeket feltettem a Facebookra. Aki nincs fent facebookon szóljon és megküldöm a linket email címre. 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

topázgizella 2009.12.22. 11:40:12

Én is! De jóóóóóóóóó. Ez a High Line tényleg cool a képeken is! :):):):)
süti beállítások módosítása