Napjaim New York Cityben

New York az én szemszögemből!!! ... ahogy én megélem a várost!

Naptár

június 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Hétvége

2010.02.22. 05:18 | szophie | Szólj hozzá!

Sokszor, amikor New York utcáin sétálok eszembe jutnak dolgok, amiket meg kéne írnom Nektek, de ilyenkor, amikor leülök írni nem jutnak eszembe ezek! Tegnap is tudom, hogy sok ilyen életérzés volt, amikor Upper East Side-on sétáltam és ma is Brooklynba. A hétvégén nagyon jó idő volt, plusz 1-2 fok és napsütés, kifejezetten szuper városnézésre. Tegnap elég sok időbe telt míg elindultam utamra. Végül úgy döntöttem, hogy átmerészkedem a 5th Avenuen túlra. Nézelődtem, mászkáltam, szívtam magamba a hétvégi világot! Upper East Side teljesen más, mint amilyennek elképzeltem. A Park mentén ott vannak az 1930-as években épült nagyon impozáns épületek, de mögötte egy teljesen más stílus városrész fogad. Él, pezseg, zsizseg. Láthatólag már nem a túristák által látogatott helyek. Kis boltok, éttermek, kávézók, sportból, kávéval a kezükben hazatérő emberek, piacok, friss fánkok, piros almák, könyvesboltok, Opera, Juilliard, lakberendezés, Zabar's, mozik, parkok, sárga taxik. A 83-ig. Fölötte (Columbia Egyetem, Harlem, Riverside...) to be continued

Brooklyn ma ehhez képest teljesen más volt. Brooklynról annyit: 2 millióan laknak ott, ha különálló város lenne, akkor az USA 4. legnagyobb városa lenne. Szóval nem tudtam bejárni az egészet. Facebooknak köszönhetően egy ismerősöm megtudta, hogy oda készülök felajánlotta, hogy csatlakozik hozzám. így aztán adott volt, hogy Park Slopera megyek, amerre ő lakik. Annyira szuper környék...  3-4 emeletes sorházak, előttük lépcső (stoop), sok kis templom, mindenhol kisgyerekes, babakocsis családok, sportos emberek, kávézók, bruncholok. Tényleg úgy tűnik, hogy itt laknak a városból kiköltözött családos fiatalok. Itten átséltáltunk Brooklyn különböző területein, míg lejutottunk Carroll Gardensba, ahol elfogyasztottuk a megérdemelt ebédünket és a kötelező Bloody Maryt. Szép délután volt! Brooklyn is to be continued, mert a legjobb rész állítólag Brooklyn Heigths és Williamsburg. 

ja és pénteken megtanultam dumplingot készíteni. 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása