Napjaim New York Cityben

New York az én szemszögemből!!! ... ahogy én megélem a várost!

Naptár

július 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

A pulykanap utáni nap

2009.11.28. 03:30 | szophie | Szólj hozzá!

Ahogy azt a legutóbbi bejegyzésben írtam, ma Black Friday-ra ébredt a boldog amerikai lakosság. Ezt azt jelenti, hogy ma megkezdődött a Thanksgiving sale, a Holiday sale, vagy az egy napos őrület, aminek akarjuk hívni. 

Már napok, vagy inkább hetek óta azt lehet hallani, hogy a mai napon hol, milyen kedvezményekkel lehet vásárolni, hogy a boltok milyen korán nyitnak (éjfél, hajnal 4, 5, 6, 8...) és későn zárnak (hát ma nem zárnak). Tegnap a tévében az említett főzőműsorokon kívül mutatták, hogyan kempigeznek a népek a különböző boltok (de nem a drága, hanem az olcsó Home Depot, Best Buy) előtt. A közgazdászok előrejelzése szerint (amit az Index is átvett) nem számítottak a tavalyi évekhez hasonló rohamra, mert az emberek idén spórolnak. Az én logikám szerint ez azt jelenti, hogy pont most fognak az emberek vásárolni, mert hát spórolni akarnak... Nekem lett igazam. A kora esti műsorokban már azt mondták, hogy a vártnál jobb volt a vásárlási kedv. Ki gondolta volna????

Gondoltam, hogy ha már ilyen misztikum övezi ezt a napot, akkor empirikus adatokra kell támaszkodnom. A média biztos túloz, nem szabad nekik hinni. Nektek meg nem közvetíthetek hamísan. Így hát miután túlestem az első New York-i hajvágáson (ami inkább magyar hajvágás New Yorkban-nak nevezhető) gondoltam csinosan nem szabad otthon maradni... Gondolom a lányok megértenek. És hát elindultam a Bloomingsdale nevezetű boltba (bolt... öööö... 9 emelet...) Hamar találtam is egy nagyon tetszettős sapkát... de a fizetésnél észrevettem, hogy nincs nálam a pénztárcám. Így kell ám spórolni... De hát az a sapka igen cuki volt, így hát haza mentem és vissza. Sapkavásárlásnál eladó hölgy mondta, hogy menjek el a 10% kedvezményes kártyáért... mielőtt visszamentem elmentem csizmát nézni, majd ruhát. Az eredmény: vettem 3 CK ruhát 30% + 10% kedvezménnyel, amiért kaptam egy ajándék táskát és 30 levásárolható dollárt, így visszamentem és kb ingyen megvettem azt a sapkát... A tapasztalataim: megspóroltam kb 150 dollárt, felújítottam a ruhatáramat és boldogan távoztam. Tény, hogy voltak a boltnak zsúfolt területei, de összességében nem volt probléma. Az utcán sokan voltak, de New Yorkban mikor nincsenek...  Szóval a konklúzió - nem kell hajnalban kellni és ilyenkor minőségi ruhát érdemes venni. A hétvégén is kitart még a vásár, így szerintem lesznek újabb tapasztalataim...

A januári leértékelésről is beszámolok majd...

  

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása